Niestety, nikt nie powie Ci czym jest FluxBB - musisz go poznać sam!
Nie jesteś zalogowany na forum.
Podpisujemy ten regulamin 5 marca na Pierwszym Walnym Zgr Wspólnoty.
Regulamin Wspólnoty:
OPŁATY
1. Właściciel lokalu jest zobowiązany do wnoszenia opłat w ustalonej przez zarząd wysokości do 10 dnia miesiąca.
2. Wysokość opłat ustala zarząd wspólnoty po wcześniejszym zapoznaniu się z opinią mieszkańców na zebraniu członków wspólnoty mieszkaniowej.
3. Opłaty będą obejmować fundusz remontowy części wspólnych oraz sprawy administracyjne jak wywóz śmieci, sprzątanie podwórka itp.
ZARZĄD i DECYZJE
1. Zarząd jest wybierany raz w roku w ustalonym terminie.
2. W skład zarządu wchodzą 4 osoby w tym przewodniczący.
3. Członkami zarządu mogą być wszystkie osoby zameldowane na ul. Rynkowej 8.
4. Członkami zarządu nie mogą być osoby wynajmujące lokal na ul. Rynkowej 8.
5. Zarząd będzie podejmował w danym roku decyzje dotyczące nieruchomości jak np. wybór firmy wywożącej śmieci, firmy sprzątającej oraz wszelkie sprawy dotyczące wspólnych części działki.
6. Spotkania zarządu są otwarte, jawne dla wszystkich członków wspólnoty.
7. Zarząd może konsultować sprawy z właścicielami, jednak nie musi tego robić. Ostateczną decyzję w danej sprawie podejmuje zarząd.
8. Członków zarządu wybierają wszyscy właściciele w głosowaniu tajnym zwykłą większością głosów. Na jeden lokal przypada jeden głos. Przewodniczący zarządu jest wybierany przez członków zarządu zwykłą większością głosów.
9. Zarząd ustala budżet i cele budżetowe na dany rok. Jest również odpowiedzialny za finanse wspólnoty. Budżet jest zatwierdzany przez wspólnotę w głosowaniu.
10. Zarząd współpracuje z administratorem nieruchomości, przekazuje mu informacje niezwłocznie po ich podjęciu. Zarząd rozlicza administratora z powierzonych odpowiedzialności.
11. Zarząd nie pobiera wynagrodzenia za pełnioną funkcję.
12. Zarząd podejmuje wszystkie decyzje w sposób wiążący z wyjątkiem dwóch sytuacji:
1) coroczne spotkanie kiedy jest decydowany budżet i plan działania na dany rok – wtedy decydują wszyscy członkowie - akceptując bądź nie ten plan
2) większość głosów członków wspólnoty jest przeciwna danej decyzji zarządu
13. minimum 2 osoby muszą być w Zarządzie. Gdy nie ma 2 chętnych lub nie zostali wybrani, to zarząd zostaje rozwiązany i decyzje podejmowane są na spotkaniach całej wspólnoty (8 głosów).
14. sposób oprotestowania decyzji zarządu i wspólnoty
min. 5 rodzin musi w ciągu 10 dni kalendarzowych od opublikowania decyzji zaproponować konkretnie alternatywne rozwiązanie, które będzie następnie poddane głosowaniu na kolejnym nadzwyczajnym spotkaniu wspólnoty zwołanym przez zarząd. Propozycja ma być przedstawiona na forum wraz z wyszczególnieniem, które rodziny ją popierają. Organizowane jest wtedy Nadzwyczajne Zebranie Wspólnoty. Do czasu nadzwyczajnego zebrania wstrzymane są działania w związku z kontrowersyjną decyzją. Wyjątek stanowią kwestie wymagające pilnego działania pod groźbą kar. Wówczas decyzje zarządu proceduje się dalej.
15. Sposób podejmowania decyzji
Na spotkaniu musi być min połowa osób uprawnionych do głosowania (w zarządzie zawsze min. dwóch (nawet jeśli w zarządzie jest tylko łącznie 2 członków), a na nadzwyczajnych spotkaniach - czworo). Minimum 2 osoby muszą być na spotkaniu Zarządu. Na Nadzwyczajnych Spotkaniach Wspólnoty muszą być reprezentowane min. 4 rodziny żeby podejmować decyzje. Jeżeli na drugim kolejnym spotkaniu ilość reprezentowanych rodzin jest mniejsza niż 4 to już Wspólnota może podejmować decyzje, pod warunkiem, że są przedstawiciele min. 2 rodzin.
Wyjątek dot. minimalnej liczby osób na spotkaniu nadzwyczajnym - jeżeli na spotkaniu całej wspolnoty są wszyscy członkowie zarządu (a jest np łącznie dwóch, trzech lub czterech) to i tak decyzje na Nadzwyczajnym Zebraniu kooperatywy można podejmować.
Decyzje zawsze podejmowane są większością głosów rodzin obecnych na spotkaniu. 1 lokal mieszkalny ma 1 głos. W przypadku remisu na spotkaniach Wspólnoty czy Zarządu decydujący głos ma Przewodniczący Zarządu.
Do czasu gdy nie ma Przewodniczącego Zarządu - najstarszy mężczyzna na spotkaniu (jeżeli nie ma mężczyzny to najstarsza kobieta).
16. jeżeli na 2 kolejnych spotkaniach nie zbierają się 2 osoby zarządu wracamy do spotkań całej kooperatywy i rozwiązujemy zarząd.
17. w zarządzie może być tylko 1 osoba reprezentująca dany lokal
18 Działania "zwykłego zarządu" i te wykraczające poza:
RAZ W ROKU - I KWARTAŁ - SPOTKANIE PODSUMOWAJŚCE DZIAŁANIA ZARZĄDU (Zarząd zwołuje termin z min 30-dniowym wyprzedzeniem):
A. - uchwalenie rocznego planu gospodarczego zarządu (w tym ustalenie czynszu)
- ocena pracy zarządu lub administratora
- sprawozdanie zarządu
- wybór nowego zarządu na kolejny rok
B. W ciągu roku sprawy przekraczające "zwykły zarząd" - wówczas zbiera się Nadzwyczajne Zebranie Wspólnoty. Sprawy przekraczające zwykły zarząd :
- Zmiany w regulaminie Wspólnoty
- ustalenie wysokości opłat na pokrycie kosztów zarządu (gdyby się takie pojawiły)
- zmiana przeznaczenia części nieruchomości wspólnej (doprecyzowując - przeznaczenie czyli np. kostka zamiast trwawy a nie dosianie trawy)
- udzielenie zgody na nadbudowę lub przebudowę nieruchomości wspólnej
- udzielenie zgody na zmianę wysokości udziałów we współwłasności nieruchomości wspólnej,
- dokonanie podziału nieruchomości wspólnej,
- nabycie nieruchomości (np kupienie działki Gołąbka jako wspólnota)
- wytoczenie powództwa (np wychodzimy z GołąbkiEM na drogę sądową)
Doprecyzowujac, zarząd decyduje m.in.. o
- wynagrodzeniu administratora (czyli też ogrodnika - akcept wynagrodzenia wskazanego przez administratora)
- ustalenie czynszu
- finalna decyzja odnośnie finansów dot ekslpolatacji wspólnych urzadzeń ( np kosiarka)
- wszelkie inne niewymienione wyżej
ODPOWIEDZIALNOŚĆ
1. Osobą odpowiedzialną za prowadzenie bieżących napraw części wspólnych, administrowanie oraz zarządzanie nieruchomością jest administrator.
2. Odpowiedzialność za wszelkie uszkodzenia części wspólnych ponosi osoba, która dokonała uszkodzenia i jest zobowiązana pokryć koszt naprawy wykonany przez administratora lub dokonać naprawy na koszt własny po wcześniejszym ustaleniu z administratorem.
OGÓLNE
1. Członek wspólnoty, jako współwłaściciel nieruchomości wspólnej, ma prawo do korzystania z części wspólnych w takim zakresie, w jakim nie narusza to praw innych właścicieli.
2. Wywieszanie reklam, szyldów i tablic reklamowych na nieruchomości może nastąpić wyłącznie za zgodą Wspólnoty i za odpłatnością ustaloną przez zarząd wspólnoty.
3. Cisza nocna trwa od godziny 22:00 do 6:00. W pozostałych godzinach należy ograniczyć hałasy, jeżeli mogą być uciążliwe dla innych użytkowników lokali.
4. Skrzynki na kwiaty umieszczane na oknach i balkonach powinny być należycie zabezpieczone przed wypadnięciem.
5. Trzepanie dywanów i chodników dozwolone jest tylko w miejscu do tego przeznaczonym i tylko w dni powszednie i soboty. Niedopuszczalne jest trzepanie dywanów i chodników przez okno.
6. Zabronione jest przeprowadzanie hałaśliwych prac remontowych w niedzielę. Zabronione jest wykonywanie czynności hałaśliwych związanych z pielęgnacją ogródka, konserwacją samochodu itp. w niedzielę. Ze względu na ograniczenie hałasu, koszenie ogródków może odbywać się tylko w wyznaczonych przez zarząd porach.
7. Zabrania się palenia papierosów w odległości mniejszej niż 4 m od okien budynku i placu zabaw w linii prostej.
8. Niedozwolone jest wystawianie worków na śmieci w miejscach do tego nie wyznaczonych.. Niedozwolone jest wystawianie worków na śmieci w ogródkach.
9. Właściciel wykonujący remont lokalu jest odpowiedzialny za wszelkie ewentualne szkody wyrządzone podczas remontu lokalu. Właściciel jest zobowiązany do nadzorowania ekip remontowych oraz zabezpieczenia mienia wspólnego oraz indywidualnego każdego z mieszkańców.
10. Mieszkańcy są zobowiązani do każdorazowego zamykania bramy oraz furtki. Zabrania się udostępniania kodów wejściowych osobom postronnym.
11. Użytkownicy samochodów zobowiązani są do przestrzegania ograniczenia prędkości na terenie działki oraz zachowania szczególnej ostrożności podczas jazdy. Każdorazowo należy upewnić się, że brama została zamknięta.
12. Parkowanie może odbywać się w miejscach do tego wyznaczonych oraz przy własnym lokalu, jednak niedopuszczalne jest utrzymywanie włączonego silnika podczas postoju przy budynku. W przypadku przyjmowania gości, właściciel jest zobowiązany do wskazania miejsca postojowego tak, aby nie zastawiać miejsc pozostałych właścicieli.
13. Zabrania się mycia samochodu na terenie działki.
14. Wszelkie nieprawidłowości powinny być zgłoszone niezwłocznie do administratora nieruchomości.
15. Zabrania się ingerowania w części wspólne bez zgody zarządu.
16. Za wszelkie szkody wyrządzone przez dzieci odpowiada rodzic.
17. Zabrania się wyprowadzania psa bez smyczy i kagańca na teren wspólny działki.
18. Każdy z właścicieli jest odpowiedzialny za posiadane zwierzę oraz sprzątanie po swoim zwierzęciu. Niedopuszczalne jest pozostawianie zwierzęcia bez opieki na terenie obejmującym części wspólne oraz ogródek i balkon.
19. Dopuszczalne jest wypuszczenie psa na teren ogródka, jeśli zachowanie psa nie jest uciążliwe dla pozostałych mieszkańców. Właściciel jest zobowiązany do posprzątania po swoim psie niezwłocznie po pojawieniu się nieczystości zarówno na terenie części wspólnych, jak i w swoim ogródku.
20. Zabrania się załatwiania potrzeb fizjologicznych na terenach wspólnych.
21. Miejscem trzymania zabawek jest przestrzeń pod zjeżdżalnią. Tam sprzątamy zabawki do wspólnej zabawy. W przyszłości zrobimy skrzynię, na razie testujemy, czy jesteśmy w stanie wszystkie zabawki na wieczór znosić w jedno miejsce.
22. Jak tylko będzie wiata rowerowa to trzymamy tam rowery w wiacie, co się nie mieści to w domu, we własnym ogródku we własnej budce. Każdy będzie miał min. 2 miejsca w wiacie.
23. Możemy samowolnie wyrzucać zepsute zabawki, które w naszej opinii są niebezpieczne (np. mają ostre krawędzie bo coś się złamało)
24.Generalnie hałasowanie i granie w piłkę chcemy dopuścić tylko na placu zabaw. Mamy możliwość upominania innych, także dzieci.
CZĘŚCI WSPÓLNE
1. Części wspólne budynku:
Za części wspólne budynku uważa się:
a. wszystkie elementy elewacji wyłączając okna,
b. dach oraz wszelkie jego elementy w tym rynny i rury spustowe.
2. Części wspólne działki:
Za części wspólne działki uważa się:
a. całą powierzchnię działki wyłączając indywidualne miejsca parkingowe i ogródki przynależne do lokali.
b. ogrodzenie wokół działki oraz wszelkie elementy ogrodzenia.
INNE
1. Kupno mieszkania przez osoby spoza kooperatywy jest równoważne z akceptacją regulaminu obowiązującego przy ul. Rynkowej 8.
2. W przypadkach rażącego nieprzestrzegania punktów niniejszego regulaminu Zarząd może nałożyć sankcje.
3. miejscem bieżącej komunikacji (w tym przesyłanie podsumowań spotkań) jest wskazane forum internetowe. W 2019 i 2020 roku – www.budujemy.p2a.pl
ZMiany w regulaminie 03 2020 ( po spotkaniu całej korpo dot. dzieci):
Doprecyzowanie regulaminu:
a) Porządek i zabawki na parkingu - muszą być odkładane na miejsce, czyli teren pod domkiem.
b) Furtka - jako część wspólna nie może być atakowana, nie wolno się na nią wspinać itp.
c) Można ingerować i zwracać uwagę innym dzieciom.
Decyzje dodane do regulaminu:
a) zabawa ze wszystkimi dziećmi - ważna jest forma komunikacji. Nie naruszamy woli dziecka, ale wymagamy odpowiedniej formy. Nie można powiedzieć: "nie możesz się z nami bawić", ale można "nie chcę się teraz z Tobą bawić". Trzeba porozmawiać o tym z dziećmi.
b) Trawa
nie wolno wyrywać z korzeniami
c) Kamienie:
można się bawić ale trzeba odnosić na miejsce, z którego wzięli
d) Trampolina
wolna amerykanka, chyba że jest rodzic, który decyduje
Offline